Lokacje
Kopalnie | |
Tartak | +2 na dzień |
Kopalnia Rudy | +2 na dzień |
Kopalnia Kryształów | +1 na dzień |
Kopalnia Klejnotów | +1 na dzień |
Laboratorium Alchemika | +1 na dzień |
Kopalnia Siarki | +1 na dzień |
Kopalnia Złota | +1000 na dzień |
Zasoby | |||||
Drewno | 8-16 | Najwidoczniej ktoś narąbał drewna i je tu zostawił. | |||
Ruda | 8-16 | Najwidoczniej ktoś wydobył rudę i ją tu zostawił. | |||
Kryształy | 3-7 | Najwidoczniej ktoś zostawił tu kryształy. Czemu nie? | |||
Klejnoty | 3-7 | Najwidoczniej ktoś... zgubił tu kilka klejnotów? | |||
Rtęć | 3-7 | Najwidoczniej ktoś... Cóż... Nalał rtęci do kociołka i wszystko to tu zostawił. Z jakiegoś powodu. Tak mi się wydaje. | |||
Siarka | 3-7 | Najwidoczniej ktoś mocno postanowił usypać śliczną górkę siarki właśnie w tym miejscu. Jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało. | |||
Złoto | 600-1000 | Najwidoczniej ktoś... A, kogo to obchodzi, po prostu bierz je i poczytaj o siedliskach czy coś! | |||
Ognisko |
| Najwidoczniej ktoś porzucił tutaj zupełnie dobre ognisko. Które zawierało złoto i zasoby. Jakież to... intrygujące. | |||
Skarb |
| Możesz albo zabrać złoto ze skrzyni dla siebie, albo rozdać najbliższym wieśniakom. Ale bądźmy poważni, kto by coś takiego uczynił?! |
Siedliska | |||||
Siedlisko | Jednostka | Koszt | Populacja | Przyrost | Opis |
Dom | chłopi | darmo | 20-50 | 5-10 | Istnieje tylko jedna rzecz gorsza od darmowych chłopów, a są to chłopi, za których trzeba płacić. |
Drewniana Kabina | chłopi | darmo | 20-50 | 5-10 | Potworności ciąg dalszy, ponieważ jedno siedlisko chłopów to za mało. |
Kabina | łucznicy | darmo | 1-4 | 1-4 | Darmowe jednostki strzelające na początku rozgrywki są bardzo mile widziane. Więc oczywiście dorwiesz tylko kilku. Tych, którzy najwolniej uciekali. |
Słomiana Chatka | gobliny | darmo | 10-30 | 3-6 | Darmowe mięso armatnie. |
Drewniana Kabina | krasnale | darmo | 1-3 | 1-3 | Przygarnij krasnala? Co mam niby z nim zrobić? Chociaż, w sumie niedaleko jest jeziorko z lawą. |
Obozowisko Wozów | rozbójnicy | 50 | 30-50 | 3-6 | Nie dość, że to ekshibicjoniści przebierający się za Zorro, to jeszcze są cyganami. No cóż, kim my jesteśmy, by kwestionować ich wybory życiowe? Przydatni na początku rozgrywki. Później użyteczni jedynie jako szybkie jednostki dla herosów-zwiadowców. |
Namiot | nomadzi | 200 | 10-20 | 1-3 | Hmm... Gość wygladający na Araba, na żółtym koniu, żyjący w pustynnych namiotach... Kto by pomyślał? Dobra jednostka dla herosów-zwiadowców. Sprawdzają się w bitwie lepiej niż łotrzyki. |
Lampa | dżiny | 650 +1 | 2-5 | brak | Chcesz ich w armii. Nawet jeśli nie, wciąż możesz ich przekazać drugiemu bohaterowi i ich użyć. Nawet jeśli nie, wciąż możesz robić nimi ataki kamikaze, w nadziei, że zniszczą połowę nieprzyjacielskiego oddziału. A nawet jeżeli i tego nie chcesz, zrekrutuj ich tak czy owak, ponieważ nie chcesz, by to przeciwnik niszczył połowę Twoich oddziałów! |
Na początku każdej rozgrywki, siedliska wymienione powyżej zawierają losową ilość kreatur, mieszczącą się w przedziale zawartym w kolumnie populacja. Ilość kreatur w siedliskach rośnie każdego pierwszego dnia nowego tygodnia o losową ilość, mieszczącą się w przedziale zawartym w kolumnie przyrost, chyba że jest ich już 100 lub więcej. W takim wypadku ich ilość pozostaje bez zmian. Lampa jest wyjątkiem, jako że nie zachodzi w niej przyrost. Kiedy dżiny zostaną zrekrutowani, lampa znika. |
Morale | ||
Boja | +1 morale | Boja! Cudownie! |
Oaza | +1 morale | Cóż, to ma sens. |
Statua | +2 morale | Oto statua jednego ze Starożytnych. Ze skrzydełkami! No dobra, zmyśliłem to, ale jak niby inaczej dawałaby +2 do morale? |
Szczęście | ||
Fontanna | +1 szczęścia | Spójrzcie jaka ta fontanna jest szczęśliwa! |
Krąg rusałek | +1 szczęścia | Szczęśliwy krąg rusałek! Z grzybkami! Bardzo szczęśliwymi grzybkami! |
Banki Kreatur | |
Cmentarz | 30%: walka z 5x2 duchami za 1000 , 30%: walka z 5x3 duchami za 2000 , 30%: walka z 5x5 duchów za 5000 , 10%: walka z 5x10 duchów za 2000 + artefakt. Jeżeli Cmentarz został już złupiony wcześniej, przy każdych odwiedzinach -1 do morale. |
Wrak | 100%: walka z 5x10 duchów za 2000 + artefakt. Jeżeli Wrak został już złupiony wcześniej, przy każdych odwiedzinach -1 do morale. |
Smocze Miasto | 100%: walka z 5 smokami za 1000 dziennie |
Różne | ||
Gazebo | +1000 doświadczenia (dla każdego odwiedzającego bohatera) | Mieszka tu stary rycerz rozdający doświadczenie za darmo. Jak to miło z jego strony. |
Wiatrak | +2 losowy zasób raz na tydzień Nic, jeżeli już odwiedzony w tym tygodniu | Ładnie się obraca. |
Młyn | +1000 raz na tydzień Nic, jeżeli już odwiedzony w tym tygodniu (500 w pierwszym tygodniu gry) | Też się ładnie obraca. |
Jaskinia Demona | 30%: utrata 2500 albo bohatera 30%: +1000 doświadczenia 30%: 2500 +1000 doświadczenia 10%: artefakt +1000 doświadczenia | Twój bohater walczy z demonem tak wielkim i potężnym, że walka odbywa się na stronie. Ale przynajmniej wygrałeś. No chyba, że akurat nie. No cóż. |
Szkielet | 10% szansy znalezienia losowego artefaktu. Poza tym nic. | Zwłoki. W sam raz do sprawienia im godnego pochówku ograbienia. |
Latarnia Morska | Bohaterowie gracza będący na statkach zyskują +20 punktów ruchu na turę. (Czarodziejki +40) patrz ruch | Tylko nie po oczach! |
Kamienny Monolit | Teleportuje bohatera do innego kamiennego monolitu. | Teraz mnie widzisz, ale ter-- (zium) |
Wir | Teleportuje bohatera do innego wiru, 1/3 szansy utraty 50% (zaokraglone w dół) najsłabszego oddziału w armii. | You spin me round~ |
Obelisk | Odsłania kawałek mapy puzzli. | Uwielbiam puzzle! Zwłaszcza takie rozwłóczone po okolicy. |
Kapliczka | Uczy losowego zaklęcia. | Szkielet maga jest tam uwięziony na zawsze! |
Wyrocznia | Pokazuje rankingi graczy. (podobnie, jak gildia złodziei) | Zawsze przydatne informacje! Chyba, że są całkowicie zbędne. |
Tabliczka | Nic nie robi. | Wciąż nic nie robi. |
Dziura | Ktoś tutaj kopał za Ultymatywnym Artefaktem. | Prawdopodobnie znalazł jedynie zdechłego szopa. |